Ik weet niet of jij het ook al hebt meegemaakt, maar vroeger gameden we in restaurants. Lang niet iedereen had een spelcomputer thuis en een arcadehal (ken je misschien ook wel helemaal niet trouwens) as er lang niet overal.
Toen kwamen de restaurants met een alternatief. Het was een soort marketing voor de horeca, een vroege vorm van geven wat de klant naar zoekt zoals de informatie op deze pagina en een goede marketing truc. Het was namelijk zo dat de ouders een lekker avondje uit eten wilden. Maar ja, de kinderen waren al iets ouder en gingen ook altijd mee. Hoe kun je er nu voor zorgen dat ouders naar je horeca gelegenheid komen? Bied de kinderen wat afleiding en de ouders zullen ze er mee nar toe nemen. Mijn eerste ervaring hiermee was bij een pizzaria. Lekker eten, pizza was altijd goed natuurlijk, en daarna naar de spelletjes. Het was een Atari volgens mij, en we vonden het geweldig. Geen enkel restaurant had dit, dus dit was ons lievelingsrestaurant. En we zeurden altijd of we er weer naar toe mochten. Net als McDonalds wisten ze daar heel goed dat waar de kinderen gaan de ouders gaan, en als je kunt zorgen dat hun kind er om gaat zeuren, dan ben je al driekwart van de weg naar de portemonnee van de ouders. Dat is ook goede horeca marketing!
0 Comments
|
Wie ben ik?
Een vervent gamer, als sinds de Playstation 2 en nooit teruggekeken van de Sony consoles ArchivesCategories |